Show simple item record

dc.contributor.advisorBaracaldo Guzmán, Deisy
dc.coverage.spatialBogotáspa
dc.creatorGalvis Luis, Yuly Andrea
dc.date.accessioned2018-10-22T20:14:14Z
dc.date.available2018-10-22T20:14:14Z
dc.date.created2018-04-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10901/11702
dc.description.abstractLa autora de este Proyecto es actriz y docente de inglés. Actualmente hace parte de un grupo de teatro que ofrece obras en español para público escolar y universitario. En esta tesis ella quiere dar cuenta del intento de producir una obra de teatro con fines educativos en inglés, la cual vincula en a 18 actores en el uso del idioma extranjero. El proyecto implica un análisis del diseño metodológico propuesto para la producción y realización de la obra de teatro con fines educativos, así como la descripción e interpretación de los resultados producidos después del proceso. La metodología que se siguió fue la señalada por la Investigación Acción Participativa. En el diagnóstico, la investigadora recolectó datos sobre los intereses, necesidades y expectativas de los actores para validar la pertinencia del proyecto con esa población. En la etapa de acción, ella diseñó e implementó un programa en lengua inglesa usando Task-Based Learning para desarrollar el lenguaje y las habilidades comunicativas a través del uso de algunas técnicas teatrales específicas. Durante el proceso, ella recogió datos usando notas de campo y una lista de chequeo para analizar videos y encuestas. Después del análisis, los resultados mostraron que siguiendo los componentes y principios del Task-Based Learning, es posible construir una propuesta metodológica en la que los actores obtienen enriquecimiento de la lengua extranjera mientras que avanzan en sus habilidades actorales para producir y presentar una obra de teatro para estudiantes de inglés en nivel intermedio y para profesores de inglés.spa
dc.formatPDF
dc.language.isospa
dc.sourceinstname:Universidad Librespa
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional Unilibrespa
dc.subjectEducaciónspa
dc.subjectObra de teatrospa
dc.subjectAprendizaje basado en tareasspa
dc.subjectInvestigación Acción Participativaspa
dc.titleUsing Task Based Learning To Produce And Stage An English Educational Playspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.rights.accessRightsOpenAccess
dc.creator.emailangaludal@gmail.com
dc.description.abstractenglishThe author of this project is both a trained actress and an English teacher. She is currently a member of a theatre group that offers plays in Spanish for school and university audiences. In this thesis she wants to give an account of the attempts to produce an educational play in English which entails involving 18 actors in the use of English language. The project involves the analysis of the methodological design proposed for the production and performance of the educational play as well as the description and the interpretation of the results produced after the process Action Research was the methodology selected to develop the study. In the Diagnostic Stage the researcher collected data on actors’ interests, needs and expectations to validate the pertinence of the project with that population. In the Action stage she designed and implemented a Task-Based English language program to develop language and communicative activities through the use of some specific drama techniques. During the process, she also collected other data by using field notes and a checklist to analyze videos and surveys. After the analysis, the results showed that by following Task Based Learning components and principles, it is possible to build a methodology in which actors gain knowledge of the language while they improve in their acting skills to produce and perform a play for intermediate students and English teachers.eng
dc.subject.subjectenglishEducationaleng
dc.subject.subjectenglishplayeng
dc.subject.subjectenglishTask Based Learningeng
dc.subject.subjectenglishResearcheng
dc.subject.subjectenglishParticipatory Action Researcheng
dc.subject.lembAprendizaje -- Métodos de estudiospa
dc.subject.lembInglés -- Enseñanzaspa
dc.subject.lemblenguaje y lenguas -- estudio y enseñanzaspa
dc.subject.lembingles -- metodologiaspa
dc.subject.lembingles -- estudios y ejerciciosspa
dc.subject.lembadquisicion de segundo lenguajespa
dc.subject.lembActuación teatralspa
dc.subject.lembTeatro en la educaciónspa
dc.type.localTesis de maestríaspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.source.bibliographicCitationAsher, R. E. (1982) Lingua Descriptive Studies, 7. Amsterdam: North-Holland.eng
dc.source.bibliographicCitationBandura, A., Simon, K.M. (1977) The role of proximal intentions in self-regulation of refractory behavior. Cognitive therapy and research 1, 177-19.eng
dc.source.bibliographicCitationBolton. G, and Heathcote D,. (1995). Drama for learning. Heinemann.eng
dc.source.bibliographicCitationCarey J. (2012) an introduction of using video for research. National Center of Research Methods. Retrived from: http://eprints.ncrm.ac.uk/2259/4/NCRM_workingpaper_0312.pdfeng
dc.source.bibliographicCitationChamkaur G,. (2013) Enhancing the English Language Oral Skills of International Students Through Drama. Bond University. Retrived from: http://dx.doi.org/10.5539/elt.v6n4p29eng
dc.source.bibliographicCitationChevalier J. and Buckles D. (2013) Handbook for Participatory Action Research, Planning and Evaluation. SA2S Dialogue, Ottawa, March 2013eng
dc.source.bibliographicCitationChristensen. L & Johnson. (2008) B. Educational Research. Quantitative, Qualitative and Mixed approaches. Third edition.eng
dc.source.bibliographicCitationCresswell J. (1998) Qualitative inquiry and research design: choosing among five traditions. Sage publications. University of California.eng
dc.source.bibliographicCitationConsolo, D. A. & Vani, J. P. (2006) Ensino de Línguas na escola: um estudo transversal da interação em sala de aula. In Vilson Leffa (org.) A Interação na Aprendizagem de Línguas. 2ª ed., Pelotas: EDUCAT, pp. 55-80Portug
dc.source.bibliographicCitationCsikszentmihalyi M. (1997) Finding Flow. The psychology of engangement with everyday life. BasicBookseng
dc.source.bibliographicCitationCurrículo para la excelencia académica y la formación integral. Orientaciones generales (2014) Retrived from: http://www.juntosconstruyendofuturo.org/uploads/2/6/5/9/26595550/orientaciones_ generales_40x40_marzo_2014.pdfSpa
dc.source.bibliographicCitationDughill John. (1987) Drama Activities for Language Learning: MacMillan Publishers Ltdeng
dc.source.bibliographicCitationEllis. R., (1997) Second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.eng
dc.source.bibliographicCitationEllis. R., (2003). Task-based Language Learning and Teaching. Oxford University Presseng
dc.source.bibliographicCitationEdwards, C. and J. Willis (eds) 2005. Teachers Exploring Tasks in ELT. Palgraveeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record