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dc.contributor.authorFandiño Barros, Yolanda
dc.date2013-12-01
dc.date.accessioned2019-03-19T15:04:52Z
dc.date.available2019-03-19T15:04:52Z
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/advocatus/article/view/3551
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10901/12251
dc.descriptionIn our societies, it is possible to conceive of women and men as legal equals despite their diff erences considering that gender diff erences do not imply legal inequality. Th e sexual difference has meant legal inequality to the detriment of women. It is proven that the hierarchy in society and is made for men. Moreover, in most of the known culture, women are considered in any way inferior to men. Female subordination, involving the areas of sexuality, aff ectivity, economics and politics in all societies, regardless of their degree of complexity, shows a very deep phenomenon, and historically rooted, something that cannot be eradicated with simple rearrangement of some roles in sexual or social or even to completely reorganize the economic and political structures, given that institutions like the family, the State, education, religions and science have served to maintain and reproduce the inferior status of women.en-US
dc.descriptionEn nuestras sociedades, es posible concebir a mujeres y hombres como legalmente iguales a pesar de sus mutuas diferencias teniendo en cuenta que las de sexo no implican desigualdad legal. La diferencia sexual ha signifi cado desigualdad legal en perjuicio de las mujeres. Está probado que en la sociedad la jerarquización se hizo y se hace a favor de los varones. Es más, en la mayoría de las culturas conocidas, las mujeres se consideran de alguna manera, inferiores a los hombres. La subordinación femenina, que involucra los ámbitos de la sexualidad, la afectividad, la economía y la política en todas las sociedades, muestra un fenómeno muy profundo, e históricamente enraizado, algo que no se puede erradicar con un simple reacomodo de algunos roles en lo sexual o social, ni siquiera con reorganizar por completo las estructuras económicas y políticas, teniendo en cuenta que instituciones como la familia, el Estado, la educación, las religiones y las ciencias han servido para mantener y reproducir el estatus inferior de las mujeres.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Librees-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/advocatus/article/view/3551/2948
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceAdvocatus; No 21 (2013): Advocatus; 153-159en-US
dc.sourceAdvocatus; Núm. 21 (2013): Advocatus; 153-159es-ES
dc.sourceAdvocatus; No 21 (2013): Advocatus; 153-159fr-CA
dc.sourceAdvocatus; n. 21 (2013): Advocatus; 153-159pt-BR
dc.source2390-0202
dc.source0124-0102
dc.titleViolence against women and the patriarchal thinkingen-US
dc.titleLa violencia de género y el pensamiento patriarcales-ES
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.relation.ispartofjournalRevistas - Ciencias Sociales y Humanasspa


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