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dc.contributor.authorNiño Castro, Ángela
dc.date2012-06-01
dc.date.accessioned2019-03-19T15:18:08Z
dc.date.available2019-03-19T15:18:08Z
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/dialogos/article/view/1854
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10901/12613
dc.descriptionSecularism is an historical and cultural process characteristic in modern democratic societies. Secularism main feature is the conception of Church and State as two totally independent entities, allowing the public and political spheres to be thought as strictly neutral. Because of this reason, secularism has been considered since XVII century as the answer to solve any possible conflicts that have its root in cultural or religious differences. However, recent social phenomena like 11-S clearly contradict the triumph of secularism. This paradoxical situation attracted the attention of important contemporary philosophers like J. Habermas and W. Connolly, who propose a new vision of secularism. By one side J. Habermas proposes postsecularism, in which the society is completely secular and nevertheless the religion must play a major role as source of motivation that will preserve the democracy. On the other hand, W. Connolly poses the “politics of becoming” which has as ultimate purpose to create an environment that enable flourishing of new identities.en-US
dc.descriptionEl secularismo es un proceso histórico cultural característico de las modernas sociedades democráticas. El secularismo ha sido considerado desde el siglo XVII la solución pretendidamente universal para solucionar cualquier brote de conflictividad que involucre diferencias culturales y religiosas. Sin embargo, fenómenos recientes contradicen palmariamente el pretendido triunfo del secularismo. Frente a esta paradójica situación, grandes filósofos de nuestra época como J. Habermas y W. Conelly proponen formas alternativas de pensar el secularismo. Por una parte, J. Habermas plantea el postsecularismo; se trata de sociedades plenamente seculares en las cuales, sin embargo, las religiones deben fungir de reservas de sentido imprescindibles como fuentes de motivación para el sostenimiento de la democracia. Por su parte, W. Connolly plantea su Politics of Becoming; se trata de una política para el florecimiento de nuevas identidades.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Librees-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/dialogos/article/view/1854/1385
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceDiálogos de saberes; No 36 (2012): Núm.36 (2012):Diálogos de saberes - Edición 36; 101 - 115en-US
dc.sourceDiálogos de saberes; Núm. 36 (2012): Núm.36 (2012):Diálogos de saberes - Edición 36; 101 - 115es-ES
dc.source2619-3744
dc.source0124-0021
dc.titleRedefining secularism in democracies profoundly pluralist J. Habermas y W. Connollyen-US
dc.titleRedefiniendo el secularismo en democracias profundamente pluralistas J. Habermas y w. Connollyes-ES
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.type.localArtículo Revisado por Pares Académicoses-ES
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.relation.ispartofjournalRevistas - Ciencias Sociales y Humanasspa


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