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dc.contributor.authorMurgueitio, Magdalida
dc.contributor.authorGonzález-Cabo, Verena
dc.date2015-07-01
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/entramado/article/view/1162
dc.identifier10.18041/entramado.2015v11n2.22201
dc.descriptionUnder the research project called “Territorial Marketing, an alternative to regional competitiveness and positioning in the municipalities of La Union, Zarzal and Cartago during the period 2012-2013” the main objective is to identify alternatives that promote competitiveness and regional positioning in the municipalities of La Union, Zarzal and Cartago, in Valle del Cauca. The issue is addressed in the triangulation of methods, data and researchers. Data obtained with different techniques and instruments such as non-participant observation, the opinion of the inhabitants, semi-structured interviews with public officials and compilation of statistics of municipalities in different areas; plus analysis of a team of researchers from disciplines such as Economics, Accounting, Management, Systems Engineering and Education. The results indicate that the use of the comparative advantages that the country offers, as well as education, infrastructure and administrative support from the provincial government play an important role in the potentiation of the competitive advantages of the municipality. It is concluded that the territorial marketing is a tool to boost competitiveness, which is potentiated when there the political will to invest in it and manage it.en-US
dc.descriptionEn el marco del proyecto de investigación denominado “Marketing Territorial, una alternativa para la competitividad y posicionamiento regional en los municipios de La Unión, Zarzal y Cartago durante el periodo 2012-2013” el objetivo principal es identificar las alternativas que promuevan la competitividad y el posicionamiento regional en los municipios de La Unión, Zarzal y Cartago, en el Valle del Cauca. La problemática se aborda con la triangulación de métodos, datos e investigadores. Se obtienen datos con diferentes técnicas e instrumentos como la observación no participante, la opinión de los habitantes, entrevistas semiestructuradas a funcionarios públicos y recopilación de datos estadísticos de los municipios en diferentes rubros; además del análisis de un equipo de investigadores de disciplinas como la Economía, la Contaduría, la Administración, la Ingeniería de Sistemas y la Educación. Los resultados indican que el aprovechamiento de las ventajas comparativas que el territorio brinda, así como la educación, la infraestructura y el apoyo administrativo del gobierno departamental juegan un papel importante en la potencialización de las ventajas competitivas del municipio. Se concluye que el marketing territorial es una herramienta para impulsar la competitividad, la cual se potencializa cuando existe la voluntad política de invertir en ella y de gestionarlaes-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Librees-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/entramado/article/view/1162/894
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dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceEntramado; Vol 11 No 2 (2015): Entramado; 52-70en-US
dc.sourceEntramado; Vol. 11 Núm. 2 (2015): Entramado; 52-70es-ES
dc.sourceEntramado; v. 11 n. 2 (2015): Entramado; 52-70pt-BR
dc.source2539-0279
dc.source1900-3803
dc.subjectTerritorioes-ES
dc.subjectventajas comparativases-ES
dc.subjectventajas competitivases-ES
dc.subjectmarketing territoriales-ES
dc.subjectcompetitividades-ES
dc.titleThe territory and its relation to the comparative advantages and competitive in the municipality of La Union, Valle del Cauca, Colombiaen-US
dc.titleEl territorio y su relación con las ventajas comparativas y competitivas en el municipio de La Unión, Valle del Cauca, Colombiaes-ES
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.relation.ispartofjournalRevistas - Ciencias Sociales y Humanasspa


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