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dc.creatorMeneses Quintana, Orlando
dc.date2010-12-01
dc.date.accessioned2019-03-19T15:59:13Z
dc.date.available2019-03-19T15:59:13Z
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/verbaiuris/article/view/2168
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10901/13732
dc.descriptionThe Civilization eory tries an analytical reconstruction of history to balance the structural and subjective dimensions of society. It approaches to Law in its theory and practice as a part of the developing society. So, this eory is taken as an extension of the Critical eory inspired on Freud and Marx, and means a human auto-rethe Critical eory inspired on Freud and Marx, and means a human auto-reflection and auto-constitution movement. Since this perspective, the geo-political dimension comprehends more adequately the elements of international politics that takes part of the fight and diffusion of Law all around the world. The reconstruction of West historyand tradition in terms of pre-modern, modern and post-modern ‘mentalities’ followsthe continuities and dis-continuities of that tradition present in actual generation’sidentity and possibilities. Finally, following the history of Law as a part of the Western tradition in the long-term process, we can access more successfully to its trajectory and structural and subjective dimensions so artificially separated.en-US
dc.descriptionLa teoría de la civilización intenta una reconstrucción de la historia que equilibra analíticamente las dimensiones estructural y subjetiva de la sociedad. Así, ve el Derecho como una esfera teórica y práctica de la vida social que participa de su desarrollo general. Desde este punto de vista, se concibe como un desarrollo heurístico de la teoría crítica de inspiración freudo-marxista, entendida como movimiento de autoreflexión y auto-constitución humana. En esta perspectiva, la dimensión geo-política permite comprender más adecuadamente los elementos de política internacionalque influyen en la lucha por el Derecho y su difusión en áreas social y culturalmente disímiles. La reconstrucción de la historia de Occidente en términos de mentalidades (premoderna, moderna y posmoderna), rastrea las continuidades y discontinuidades de la tradición que llega y se prolonga a través de las generaciones que hoy reflexionan sobre su identidad y posibilidades. Reconstruir el Derecho como un aspecto del largo proceso civilizador de Occidente, permite observar su trayectoria desde la perspectiva más general posible y reintegrar sus elementos estructurales y subjetivos por tanto tiempo e injustificadamente separados.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Librees-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/verbaiuris/article/view/2168/1647
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceVerba luris; No 24 (2010): Verba Iuris - Edición 24; 77 - 95en-US
dc.sourceVerba luris; Núm. 24 (2010): Verba Iuris - Edición 24; 77 - 95es-ES
dc.source2619-3752
dc.source0121-3474
dc.titleEl Derecho en el proceso de la civilizaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*


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