Show simple item record

dc.contributor.authorCamargo Amado, Rubén Jesús
dc.date2014-12-01
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/223
dc.identifier10.18041/1794-4953/avances.2.223
dc.descriptionThis paper presents a summary of a successful experience of what can be considered a significant teaching experience, specifically for engineering. “Chemical Engineering Workshop” is a course for first year students, that delivery theoretical, practical experience and take in context the experience in their own company building, the development of at least one process and development at least one product.en-US
dc.descriptionEl presente artículo trae el resumen de una experiencia exitosa de lo que se puede considerar aprendizaje significativo específicamente para ingeniería. “Taller de Ingeniería Química”, curso para estudiantes o mejor ingenieros en formación de segundo semestre, entrega además de herramientas teóricas, una experiencia práctica en la que vivencian en contexto la construcción de su propia empresa, el desarrollo de al menos un proceso y el diseño, desarrollo y la elaboración de al menos un producto.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Librees-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/223/177
dc.relation/*ref*/González Cabanach R., Fernández Cervantes R.,González Doniz L. (2014) El estrés académico enestudiantes de ciencias de la salud. Fisioterapia, 36,3, 101–102.
dc.relation/*ref*/Cortada N. (2004) Vocational Choice as a sourceof stress. Interdisciplinaria [online], n.esp, p, 75-86.
dc.relation/*ref*/Valiente A., Galdeano C. (2014) Habilidadesespaciales y competencias en Ingeniería Química,Educ. quím., 25(2), 154-158.
dc.relation/*ref*/Ludwig E. (1997) Applied Process Design forChemical and Petrochemical Plants Hazardous,Gulf Professional Publishing, Oxford UK.
dc.relation/*ref*/Gundry L.K. et al. (2014) Seeing around corners:How creativity skills in entrepreneurship educationinfluence innovation in business. The InternationalJournal of Management Education, 12, 529-538.
dc.relation/*ref*/Edwards-Schachter M. et al. (2015) Disentanglingcompetences: Interrelationships on creativity,innovation and entrepreneurship. Thinking Skillsand Creativity, 16, 27–39.
dc.relation/*ref*/Cropley D. (2015) “The Importance of Creativityin Engineering”. En: Creativity in Engineering NovelSolutions to Complex Problems, New York, Elsevier,(capítulo 2).
dc.relation/*ref*/Moreno M., Munuera J., (2012) La revisión delconocimiento en los nuevos productos: el papelmediador de la creatividad y la velocidad al mercado,Revista Española de Investigación de MarketingESIC, 16,1, 59-85.
dc.relation/*ref*/Mahmud J.O. et al. (2012) Engineering Educationand Product Design: Nigeria’s Challenge, Procedia -Social and Behavioral Sciences, 56, 679-684.
dc.relation/*ref*/Ulrich K. (2005). Diseño y Desarrollo de Productosenfoque Multidisciplinario. McGraw Hill,Mexico.
dc.relation/*ref*/Cropley D. (2015) “Embedding Creativity inEngineering Education”. En: Creativity in EngineeringNovel Solutions to Complex Problems, New York,Elsevier, (capítulo 10).
dc.relation/*ref*/Brahimi, N. Dweiri, F Al-Syouf, I. SharafuddinA. K. (2013), Cooperative Education in an IndustrialEngineering Program. Procedia - Social andBehavioral Sciences, 102, 446 – 453.
dc.relation/*ref*/Kirillov, N. Leontyeva, E., Moiseenko, Y. (2015)Creativity in engineering education. Procedia - Socialand Behavioral Sciences 166, 360 – 363.
dc.relation/*ref*/J. Paulo Davim (2015) “The most central occupationrequirements for engineering jobs: engineeringeducation implications”. En: Engineering Education:Curriculum, Pedagogy and Didactic Aspects, New York,Elsevier (capítulo 5).
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceAvances: Investigación en Ingeniería; Vol 11 No 2 (2014): Avances Investigación en Ingeniería; 73-98en-US
dc.sourceAvances: Investigación en Ingeniería; Vol. 11 Núm. 2 (2014): Avances Investigación en Ingeniería; 73-98es-ES
dc.source2619-6581
dc.source1794-4953
dc.subjectAprendizaje significativoes-ES
dc.subjectInnovaciónes-ES
dc.subjectEmprendimientoes-ES
dc.titleChemical Engineering Workshopen-US
dc.titleTaller de Ingeniería Químicaes-ES
dc.typePeer reviewed Articleen-US
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.relation.ispartofjournalRevistas – Ingenieríasspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/