Show simple item record

dc.contributor.authorTrejos Buriticá, Ómar Iván
dc.date2013-12-01
dc.date.accessioned2019-03-19T16:23:01Z
dc.date.available2019-03-19T16:23:01Z
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/2748
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10901/15241
dc.descriptionThis paper presents a methodological strategyintended to facilitate the learning of programmingparadigms identified as functional paradigm,structured paradigm and object-orientedparadigm based on the fundamental principlesof meaningful learning and going to the appropriationof previous knowledge as a basis fordevelopment of new knowledge. This article isa product of a research project and has been developedin accordance with the rules for writingscientific papers that includes theory, methodology,results, discussion and conclusions. In itssimplest essence you can find that the three paradigmsare a derivative concept that unify and, atthe time, establish differences between ones andthe others.en-US
dc.descriptionEl presente artículo propone una estrategia metodológicacon la intención de facilitar el aprendizajede los paradigmas de programación identificadoscomo: paradigma funcional, paradigma estructuradoy paradigma orientado a objetos basados en losprincipios fundamentales del aprendizaje significativo,y acudiendo a la apropiación del conocimientoprevio como base para el desarrollo de nuevos conocimientos.Este artículo es producto de un proyectode investigación y se ha desarrollado acordecon las normas que rigen para la escritura de artículoscientíficos, realizando una exposición que incluyeteoría, metodología, resultados, discusión y conclusiones.En su más simple esencia se presentanlos tres paradigmas como un derivado del conceptoque los une y que, al tiempo, es el que posibilita lasdiferencias sustanciales entre unos y otros.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Librees-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/2748/2168
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceAVANCES: Investigación en Ingeniería; Vol. 10 Núm. 2 (2013): Avances Investigación en Ingeniería; 49-63es-ES
dc.source2619-6581
dc.source1794-4953
dc.titleMethodological strategy to approach the Functional, Structured and Object Oriented paradigms in a Systems Engineering program using meaningful learningen-US
dc.titleEstrategia metodológica para aproximar los paradigmas funcional, estructurado y orientado a objetos en ingeniería de sistemas a partir de aprendizaje significativoes-ES
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.relation.ispartofjournalRevistas – Ingenieríasspa


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/