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dc.creatorVega Perez, Lubdy
dc.creatorReyes Cañas, Luz Amparo
dc.date2018-06-01
dc.date.accessioned2019-03-19T16:24:12Z
dc.date.available2019-03-19T16:24:12Z
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/interfaces/article/view/3675
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10901/15373
dc.descriptionThe Superior Council of the Judiciary has advanced technological modernization programs, both judicial offices as the administration offices of the judicial branch, but it can still observe the generalization of the judicial delay and consequently the loss of credibility in the system. Objective. To determine the impact of the use of information technologies and communications in judicial management of Departmental Office of Judicial Administration Cucuta. Method. A type of descriptive study applied to 25 judges, 115 employees of the various judicial offices and 5 judges who were key actors for the study was used. Results. The results indicate that the impact of ICT in the judicial management is moderate based on the current limitations of the flow of information with users and with other institutions of the judiciary. Conclusion. No integrated information system with all the municipalities of the region of Norte de Santander and Arauca. Additionally, although it has technological tools to maintain interaction with providers and users of judicial services, the staff of the entity not fully understood by the resistance to change that is to perform tasks differentlyen-US
dc.descriptionAntecedente. El Consejo Superior de la Judicatura ha adelantado programas de modernización tecnológica, tanto de los despachos judiciales como de los entes de administración de la rama judicial, pero aún se puede constatar la generalización del atraso judicial y consecuentemente, la pérdida de credibilidad en el sistema. Objetivo. Determinar el impacto que tiene el uso de las tecnologías de información y las comunicaciones en la gestión judicial de la Dirección Seccional de Administración Judicial de Cúcuta. Métodos. Se utilizó un tipo de estudio descriptivo, aplicado a 25 jueces, 115 empleados de los diferentes despachos judiciales y a 5 magistrados quienes fueron actores clave para el estudio. Resultados. Los resultados indican que el impacto de las TIC en la gestión judicial de la entidad es moderado basado en las limitaciones actuales del flujo de información con los usuarios y con las demás entidades de la rama judicial. Conclusión. No se ha integrado el sistema de información con todos los municipios de la región de Norte de Santander y Arauca. Adicionalmente, a pesar que se cuenta con herramientas tecnológicas para mantener interactividad con proveedores y usuarios del servicio judicial, el personal de la entidad no los conoce completamente por la resistencia al cambio que supone realizar las tareas de diferente manera.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInterfaceses-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/interfaces/article/view/3675/3069
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceInterfaces; Vol. 1 Núm. 1 (2018): Interfaces; 47-65es-ES
dc.titleImpact of the use of information technologies and communications in judicial management of Departmental Office of Judicial Administration of Cucutaen-US
dc.titleImpacto del uso de las tecnologías de información y las comunicaciones en la gestión judicial de la Dirección Seccional de Administración Judicial de Cúcutaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*


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