Show simple item record

dc.contributor.advisorFranco, Claudia Patricia
dc.coverage.spatialBogotáspa
dc.creatorGarcía Riaño, Nancy Jennifer
dc.date.accessioned2019-04-10T21:16:08Z
dc.date.available2019-04-10T21:16:08Z
dc.date.created2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10901/15477
dc.description.abstractEsta investigación surge de la reflexión sobre el desempeño de la enseñanza del inglés para la enseñanza del inglés en aulas inclusivas que tienen estudiantes con discapacidad auditiva. Este estudio de investigación puede ayudar (EFL) a los profesores de inglés como lengua extranjera a facilitar las clases de inglés para estudiantes con discapacidades auditivas en una clase inclusiva. Posteriormente, los estudiantes con discapacidades auditivas pueden recibir ayuda en su proceso de aprendizaje como consecuencia de la conciencia de los docentes en la revisión de la planificación de la clase para crear un entorno inclusivo y existente y significativo. La metodología de investigación que se utilizó en el presente estudio fue la investigación cualitativa. El investigador utilizó la metodología de investigación cualitativa para observar, describir e interpretar actividades y situaciones sobre el desarrollo profesional de los profesores de inglés para guiar el proceso de aprendizaje de inglés en aulas inclusivas. Se creó una propuesta pedagógica sostenida en los talleres aplicados a la pedagogía como modelo de enseñanza y aprendizaje, lo que promueve un tiempo de reflexión relacionado con las prácticas actuales de los profesores de inglés en aulas inclusivas. Después de la implementación de los talleres surgieron algunos hallazgos significativos. Por ejemplo, los profesores de inglés promovieron el aprendizaje cooperativo como una estrategia de enseñanza exitosa que aprovecha las diferencias de los estudiantes. Por lo tanto, todos en la clase pueden aprovechar la diversidad. Como resultado de la implementación de los talleres, los profesores de inglés planificaron cambios en las metodologías actuales de enseñanza del inglés, es decir, los profesores de inglés centraron sus metodologías de enseñanza a través de las exposiciones y la fluidez en la comunicación que el aprendizaje de las reglas gramaticales. En consecuencia, los resultados del presente estudio pueden proporcionar información fundamental para el desarrollo profesional de los profesores de inglés en relación con la implementación de diferentes estrategias en el aula que pueden facilitar el aprendizaje de los alumnos D / HH en un contexto de integración o inclusivo. De esta manera, los estudiantes de D / HH pueden avanzar en su proceso de aprendizaje como consecuencia de la conciencia de los maestros en la adaptación de la planificación de la clase para crear un entorno de investigación real y significativo.spa
dc.formatPDFspa
dc.language.isospa
dc.sourceinstname:Universidad Librespa
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional Unilibrespa
dc.subjectAulas Inclusivasspa
dc.subjectDesarrollo profesional docentespa
dc.subjectEstudiantes con discapacidad auditivaspa
dc.titleEnglish Teachers’ Professional Development for Guiding the English Learning Process in Inclusive Classroomsspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.rights.accessRightsOpenAccessspa
dc.creator.emailnantytagacia@gmail.comspa
dc.description.abstractenglishThis research emerges from the reflection about English-teaching performance for teaching English in inclusive classrooms that have hearing impaired students. This research study can help (EFL) English as foreign language teachers to ease English classes to hearing impaired students in an inclusive class. Subsequently, hearing impaired students can be aided in their learning process as a consequence of teachers‘ consciousness in the revision of the class planning in order to create and existent and meaningful inclusive environment. The research methodology that was used in the current study was qualitative research. The researcher used the qualitative research methodology to observe, describe, and interpret activities and situations about English teachers‘ professional development for guiding the English learning process in inclusive classrooms. A pedagogical proposal was created sustained in the workshops applied to the pedagogy as a model of teaching and learning, this promote a reflection time related to English teachers‘ current practices in inclusive classrooms. After the implementation of the workshops emerged some significant findings. For instance, the teachers of English promoted cooperative learning as a successful teaching strategy that takes advantage of students‘ differences. Therefore, everyone in the class can take advantage of diversity. As a result of the implementation of the workshops the teachers of English, planned changes in the current English teaching methodologies, namely, the teachers of English focused their teaching methodologies through the expositions and fluency communication than the learning of grammar rules. Consequently, the results of the present study can provide fundamental information for English teacher‘s professional development concerning the implementation of different classroom strategies that can facilitate D/HH students learning in an integration or inclusive context. In this way, D/HH learners can advance in their learning process as a consequence of the teachers` awareness in the adaptation of class planning in order to create a real and meaningful research environment.spa
dc.subject.subjectenglishInclusive Classroomsspa
dc.subject.subjectenglishTeachers` Professional Developmentspa
dc.subject.subjectenglishHearing impaired studentsspa
dc.subject.lembDesarrollo educativospa
dc.subject.lembInnovaciones educativasspa
dc.subject.lembPlanificación educativaspa
dc.subject.lembDidáctica en lenguas extranjerasspa
dc.type.localTesis de maestríaspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.source.bibliographicCitationAinscow, M. (1999). Understanding the development of inclusive schools. Psychology Press.eng
dc.source.bibliographicCitationAltablero No. 43, septiembre-diciembre 2007. Educación para la inclusión. Colombia.eng
dc.source.bibliographicCitationArias Irene. Foreign Teaching Languages and adaptations. Universidad de Cordoba. España.eng
dc.source.bibliographicCitationBooth, T. &Ainscow, M. (2002). Index of inclusion: Developing learning and participations in schools. Centre for Studies on Inclusive Education, Retrieved in May 23, 2011, from http://www.eenet.org.uk/resources/docs/Index%20English.pdfeng
dc.source.bibliographicCitationBooth, T. &Ainscow, M. (2002). Index of inclusion: Developing learning and participations in schools. Centre for Studies on Inclusive Education, Retrieved in May 23, 2011, from http://www.eenet.org.uk/resources/docs/Index%20English.pdfeng
dc.source.bibliographicCitationBriggle, S.J. (2005). Language and Literacy development in children who are deaf or hearing impaired. Kappa Delta Pi Record, 41(2), 68-71eng
dc.source.bibliographicCitationCardona G. Duvan. (2011). ―Frequent communicative practices in an English inclusive classroom with deaf and hearing students‖. Universidad tecnológica de Pereira facultad de bellas artes y humanidades licenciatura en la enseñanza de la lengua inglesa Pereira, Colombiaeng
dc.source.bibliographicCitationCardona Gallego, Duvan Antonio (2011). Frequent communicative practices in an English inclusive classroom with deaf and hearing students. Universidad Tecnológica de Pereira. Pereira.eng
dc.source.bibliographicCitationCardona, Iveth Magaly, rodríguez, Luz Myriam, rodríguez John Alexander. (2010) La Discapacidad: Una Mirada desde los derechos humanos y la educación inclusiva. Universidad Pedagógica Nacional.eng
dc.source.bibliographicCitationCaro-Bruce, C. (2000). Action Research Facilitator's Handbookeng
dc.source.bibliographicCitationCouncil of Europe. (2001). The common European framework of reference for languages: Teaching, learning, assessment. Cambridge: Cambridge University Presseng
dc.source.bibliographicCitationDeaf friendly teaching. (2004). Language without limits future without barriers. NDCS. The national deaf children society. From: www.ndcs.org.ukeng
dc.source.bibliographicCitationDecreto 2369 de 1997 por la Presidencia de la República de Colombia. (1997, September Retrieved January 11, 2010, from http://www.insor.gov.co/phum/images/ dec_2369_1997.pdfeng
dc.source.bibliographicCitationDecreto 34 de 1980 por la Presidencia de la República de Colombia. (1980, February 4th). Retrieved December 21, 2010, from http://www.mineducacion.gov.co/1621/ articles103053_archivo_pdf.pdeng
dc.source.bibliographicCitationDodd-Nufrio, A. T. (2011). Reggio Emilia, Maria Montessori, and John Dewey: Dispelling teachers‘ misconceptions and understanding theoretical foundations. Early Childhood Education Journal, 39(4), 235-237.eng
dc.source.bibliographicCitationDooly, M., & Vallejo, C. (2008). Country Report: Spain. Educational policies that address social inequality. EACEA Action, 6(2).eng
dc.source.bibliographicCitationEnglish Language Teachers in Northern Gaza, The Islamic University of Gaza Deanery of Postgraduate Studies Faculty of Education Department of Curricula and Teaching Methods.eng
dc.source.bibliographicCitationEl Emary, I. M., & Hussein, K. Q. (2012). Analyzing the various aspects of e-learning modules for the hearing impaired students. International Journal of Academic Research, 4(3). Estrategias. Serie Escuela Transformadora. Cooperativa Editorial Magisterio. Bogotáeng
dc.source.bibliographicCitationFullan, M. G. (1993). Why teachers must become change agents. Educational Leadership, 50, 12-12.eng
dc.source.bibliographicCitationGordon, L (2007), Reformar colegios haciéndolos más incluyentes. Al tablero. Nº 43eng
dc.source.bibliographicCitationGuajardo, M., Oliver, J. A., Rodríguez, G., Valadez, M. M., Cantú, Y., & Guajardo, F. (2011). Reframing the praxis of school leadership preparation through digital storytelling. Journal of Research on Leadership Education, 6(5), 145-161eng
dc.source.bibliographicCitationHerzallah, A. A. (2011). Professional development obstacles facing primary English language teachers in Northern Gaza (Doctoral dissertation, The Islamic University of Gaza).eng
dc.source.bibliographicCitationHyjánková, Eva. (2010) Hearing Impaired Learners and Their Learning Styles in English Language Classroom. Masaryk University. Czech Republic.eng
dc.source.bibliographicCitationIafrancesco, Giovanni. (2004) La evaluación integral y del aprendizaje: Fundamentos y International Academy of Education (IAE), Palais des Académies, 1, rue Ducale, 1000 Brussels, Belgium, and the International Bureau of Education (IBE), PO Box 199, 1211 Geneva 20, Switzerlandeng
dc.source.bibliographicCitationJ. Enns, Charlotte. (2006) A Language and Literacy Framework for Bilingual Deaf Education. Faculty of Education University of Manitoba Winnipeg. Canada.eng
dc.source.bibliographicCitationJiménez, Manuel G y otros. 2003. Deficiencia auditiva: Evaluación, intervención y recursos psicopedagógicos. Ciencias de la educación preescolar y especial. Madrid.eng
dc.source.bibliographicCitationJiménez-Aleixandre, M. P. (2007). Designing argumentation learning environments. In Argumentation in science education (pp. 91-115). Springer Netherlands.eng
dc.source.bibliographicCitationLatorre, Antonio (2003), La investigación-acción: Conocer y cambiar la práctica educativa. Retrieved from http://es.scribd.comeng
dc.source.bibliographicCitationM. Gordon & S. Keiser (2013), Accommodations in higher education under the Americans McNiff, J. Action research: Principles and practice. Routledge.eng
dc.source.bibliographicCitationMcTaggart, R. (1998). Is validity really an issue for participatory action research? Studies in Cultures, Organizations and Societies, 4(2), 211-236.eng
dc.source.bibliographicCitationNorman K. Denzin, & Yvonna S. Lincoln. (2005). The Sage handbook of qualitative research. Sageeng
dc.source.bibliographicCitationRaw Laurence and Gurr Tony. Adaptation studies and learning. New Frontiers. United Kingdom. Available: Retrieved from http://books.google.es/booksdeng
dc.source.bibliographicCitationRC Bogdan & SK Biklen (Eds.), Qualitative research for education: An introduction to theory and methods (pp.153–183). Retrieved from https://www.schoolcounselor.org /asca/media/asca/Data%20Specialist/Farber.pdf.eng
dc.source.bibliographicCitationRetrieved from Bess, F. H., Dodd-Murphy, J., & Parker, R. A. (1998). Children with minimal sensorineural hearing loss: prevalence, educational performance, and functional status. Ear and hearing, 19(5), 339-354.eng
dc.source.bibliographicCitationREPUBLICA DE COLOMBIA. Constitución Política. Decreto 2028Segovia, P y Peñafiel Martínez, f: desarrollo curricular y organizativo en la escolarización del niño deficiente auditivo. Aljibe. Málaga, 1995eng
dc.source.bibliographicCitationRichards, J. C. (1998). Beyond training. Cambridge: Cambridge University Presseng
dc.source.bibliographicCitationRichards, J. C. (2008). Second language teacher education today. RELC journal, 39(2), 158- 177eng
dc.source.bibliographicCitationSandra J. Briggle, (2006). Language and Literacy Development in Children Who Are Deaf or Hearing Impaired. Volume 41, Issue 2, January 2005, pages 68-71. Kappa Delta Pi Record.eng
dc.source.bibliographicCitationSari, H. (2007). The influence of an in-service teacher training (INSET) program on attitudes towards inclusion by regular classroom teachers who teach deaf students in primary schools in Turkey. Deafness & Education International, 9(3), 131-146.eng
dc.source.bibliographicCitationThomas, D. R. (2006). A general inductive approach for analyzing qualitative evaluation data. American Journal of Evaluation, 27(2), 237-246.eng
dc.source.bibliographicCitationTovar, Lionel. (2000). La lengua escrita como segunda lengua. En: Bilingüismo de los sordos. INSOR. Vol 11 N.4. Santa Fé de Bogotá, Colombia.eng
dc.source.bibliographicCitationTronci, E., Lisci, C., Stancampiano, R., Fidalgo, C., Collu, M., Devoto, P., & Carta, M. (2013). 5-Hydroxy-tryptophan for the treatment of L-DOPA-induced dyskinesia in the rat Parkinson's disease model. Neurobiology of disease, 60, 108-114eng
dc.source.bibliographicCitationUNESCO et al., 1990; UNESCO, UNICEF, UNDP. World Declaration on Education for All. UNESCO, Paris. World Bankeng
dc.source.bibliographicCitationUrbizagástegui Alvarado, R., & Medina Muñóz, M. (2001). Clasificando y catalogando los documentos oficiales de los Presidentes Colombianos, 1810-1998. Biblios, (7)eng
dc.source.bibliographicCitationWith Disabilities Act (pp. 3-19). De Witt, NY: GSI. Halpern. ASeng


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record