Show simple item record

dc.creatorPolo, Andrés
dc.creatorVicente Camacho, José
dc.creatorGonzález, Abraham
dc.date2018-05-20
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/ingeniare/article/view/5169
dc.identifier10.18041/1909-2458/ingeniare.24.5169
dc.descriptionIdentifying the benefits of collaboration is still a big challenge for many supply chains, including those related to the express messaging sector. In this research, collaborative performance measurement to express messaging supply chain will act as a testing tool to identify conducive environment to collaborate. We use real data from a Enterprise of this sector, serve to carry out a Monte Carlo simulation to help decision-making for the management of the collaborative chain simulation to help managerial decision-making determining the relationship between the number of collaborating partners and the percentage of market capitalization in distribution costs, operating profits, and the degree of collaborators involvement in supply chain processes. This approach will help the postal express supply chains to obtain maximum benefit of collaborative relationships, which can be used by companies dedicated to the service and distribution of express messaging that are interested in the collaboration.en-US
dc.descriptionIdentificar los beneficios de la colaboración sigue siendo un gran desafío para muchas cadenas de suministro, entre ellas las relacionadas con el sector de mensajería expresa. En esta investigación, la medición colaborativa del desempeño para una cadena de suministros del sector de mensajería expresa, actuará como una herramienta de prueba para identificar el ambiente propicio para colaborar. Se utilizó información real de una empresa del sector con la cual se desarrolló una simulación Montecarlo como herramienta de ayuda a la toma de decisiones para la gestión de la cadena colaborativa, determinando la relación entre el número de socios colaboradores y el porcentaje de captación del mercado en los costos de distribución, la utilidad operativa y el grado de participación de los colaboradores en los procesos de la cadena de suministro. Este enfoque ayudará a estas cadenas de suministro a obtener el máximo beneficio de las relaciones de colaboración, el cual puede ser utilizado por empresas dedicadas al servicio y distribución de mensajería expresa que estén interesadas en la colaboración.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Librees-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/ingeniare/article/view/5169/4387
dc.relation/*ref*/1] Servicios Postales Nacionales 4-72.: Plan estratégico Institucional 2013-2016. Comité de Presidencia, Bogotá, 2012.
dc.relation/*ref*/Hernández J. P.: Actualización Regulatoria. Bogotá. 2015.
dc.relation/*ref*/Santa María M., y Rozo S.: Análisis cualitativo y cuantitativo de la informalidad empresarial en Colombia. Red de Revistas Cientificas de América Latina, el Caribe, España y Portugal, Nº 63 (2009) 269-296.
dc.relation/*ref*/Elgin C., y Uras B. R.: Homeownership, informality and the transmission of monetary policy. Journal of Banking & Finance, Vol 49 (2014) 160-168.
dc.relation/*ref*/Recio R. B., Mateo-Babiano I., y Roitman S.: Revisiting policy epistemologies on urban informality: Towards a post-dualist view. Cities, Vol. 61 (2017) 136-143.
dc.relation/*ref*/Cuesta J., y Olivera M.: The impact of social security reform on the labor market: The case of Colombia. Journal of Policy Modeling. Vol. 36 Nº 6 (2014) 1118-1134.
dc.relation/*ref*/Osorio-Copete L. M.: Reforma tributaria e informalidad laboral en Colombia: Un análisis de equilibrio general dinámico y estocástico. Ensayos sobre Política Económica. Vol. 34 Nº 80 (2016) 126-145.
dc.relation/*ref*/Comisión de Regulación de Comunicaciones.: Análisis preliminar del mercado postal en Colombia. Bogotá. 2015.
dc.relation/*ref*/Prado A. J., Peteiro C., y García J. M.: La presentación del servicio postal universal ¿conlleva un riesgo inexorable de quiebra?. Revista de ciencias sociales. Vol. 18 Nº 1 (2012) 9-23.
dc.relation/*ref*/Bravo-Chew L., y Gamboa L. F.: subsidios cruzados: el caso del sector postal. Revista de Economía Institucional. Vol. 8 Nº 15 (2006) 251-268.
dc.relation/*ref*/Tochkov K.: The efficiency of postal services in the age of market liberalization and the internet: Evidence from Central and Eastern Europe. Utilities Policy. Vol. 36 (2015) 35-42.
dc.relation/*ref*/Dietl H., y Trinkner U.: Developing Universal Services in Low Volume Countries - an Economic Perspective. Swiss economics. Working Paper 0012. 2008.
dc.relation/*ref*/Universal Postal Union.: Guía para la reforma y el desarrollo postal. 2009.
dc.relation/*ref*/Comisión de regulación de Comunicaciones. Análisis preliminar del mercado postal en Colombia. 2010.
dc.relation/*ref*/Superintendencia de Industria y Comercio. Estudio Económico del sector Postal en Colombia. Bogotá. 2010.
dc.relation/*ref*/Ducret R.: Parcel deliveries and urban logistics: Changes and challenges in the courier express and parcel sector in Europe — The French case. Research in Transportation Business & Management. Vol. 11 (2014) 15-22.
dc.relation/*ref*/Blagojevic´ M., Šelmic´ M., Macura D., y Šarac D.: Determining the number of postal units in the network – Fuzzy approach, Serbia case study. Expert Systems with Applications. Vol. 40 (2013) 4090–4095.
dc.relation/*ref*/Jaag C.: Postal-sector policy: From monopoly to regulated competition and beyond. Utilities Policy. Vol. 31 (2014) 266-277.
dc.relation/*ref*/Angerhofer B. J., y Angelides M. C.: A model and a performance measurement system for collaborative supply chains. Decision Support Systems. Vol. 42 (2006) 283–301.
dc.relation/*ref*/Ramanathan U.: Performance of supply chain collaboration – A simulation study. Expert Systems with Applications. vol. 41 (2014) 210–220.
dc.relation/*ref*/Díaz-Emparanza I.: Selección del número de replicaciones en un estudio de simulación. Estadística española. Vol. 37 Nº 140 (1995) 497-509.
dc.rightsDerechos de autor 2018 Ingeniarees-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceIngeniare; No 24 (2018): Ingeniare; 29-45en-US
dc.sourceIngeniare; Núm. 24 (2018): INGENIARE; 29-45es-ES
dc.source2390-0504
dc.source1909-2458
dc.subjectColaboración en la cadena de suministroes-ES
dc.subjectsimulaciónes-ES
dc.subjectmedición del desempeñoes-ES
dc.titleAnalysis of the performance of the collaboration in the supply chain of the express courier sector: Montecarlo simulation studyen-US
dc.titleAnálisis del desempeño de la colaboración en la cadena de suministro del sector de mensajería expresa: estudio de simulación Montecarloes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Derechos de autor 2018 Ingeniare
Except where otherwise noted, this item's license is described as Derechos de autor 2018 Ingeniare