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dc.contributor.authorVásquez Sánchez, Mairely Lizbeth
dc.contributor.authorLora Loza, Miryam Griselda
dc.date2019-12-09
dc.date.accessioned2020-04-17T17:47:25Z
dc.date.available2020-04-17T17:47:25Z
dc.identifierhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/cultura/article/view/5855
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10901/18314
dc.descriptionIn order to determine the objective of determining the relationship between the functionality of the resolution capacity and the quality of care in users of the obstetrics service of the Provincial Hospital of Viru, 2017, a cross - sectional descriptive correlational research was carried out. 65 users participated in the survey Servqual del Minsa and the EMFU-CARE Multidimensional Scale of PAHO / Guzmán (2009). The Functionality of Resolutive Capacity was found to be Regular (90.8%) and not correlated with Poor Quality of Care (56.9%). The accessibility in the functionality of the resolution capacity is good (58.5%) and correlates significantly with the Quality of Care (R=, 262 and sig., 035). Communication (Regular 60.0%) and the Result of care (Good, 86.2%), Inequity as a challenge to be overcome (Regular (60.0%) and Teamwork Methodology, 8%) in the functionality of the resolution capacity of the Obstetrics Service of the Provincial Hospital of Virú, 2017, are not related to Quality of care.en-US
dc.descriptionCon el objetivo de determinar el objetivo de determinar la relación entre la funcionalidad de la capacidad resolutiva con la calidad de la atención en usuarias del servicio de obstetricia del Hospital Provincial de Viru ,2017., se realizó una investigación descriptiva correlacional de carácter transversal. Participaron 65 usuarias a quienes se les aplicó la encuesta Servqual del Minsa y la Escala Multidimensional EMFU-CARE de la OPS/Guzmán (2009). Se encontró a la Funcionalidad de la Capacidad Resolutiva como Regular (90,8%) y no se correlaciona con la Calidad de la Atención categorizada Mala (56,9%). La Accesibilidad en la funcionalidad de la capacidad resolutiva es Buena (58,5%) y se correlaciona significativamente con la Calidad de la Atención (R= ,262 y sig. ,035). La Comunicación (Regular 60,0%) y, el Resultado de la atención (Buena, 86,2%), la Inequidad como reto a vencer (Regular (60,0%) y la Metodología del Trabajo en Equipo (Regular, 70,8%) en la funcionalidad de la capacidad resolutiva del Servicio de Obstetriciaes-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Librees-ES
dc.relationhttps://revistas.unilibre.edu.co/index.php/cultura/article/view/5855/5428
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dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.sourceCultura; Vol 16 No 2 (2019): Cultura del Cuidado Enfermería; 66-75en-US
dc.sourceCultura del cuidado; Vol. 16 Núm. 2 (2019): Cultura del Cuidado Enfermería; 66-75es-ES
dc.source1794-5232
dc.titleFunctionality of the resolutive capacity and quality of care in obstetrics. Virú Hospital. 2017en-US
dc.titleFuncionalidad de la capacidad resolutiva y calidad de la atención en obstetricia. Hospital Virú. 2017es-ES
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.relation.ispartofjournalRevistas - Ciencias de la Saludspa
dc.subject.proposalFuncionalidades-ES
dc.subject.proposalcapacidad resolutiva y calidad de la atenciónes-ES


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